Zapiekana ryba z ziemniakami pieczonymi

 


Dziś na obiad zapiekana rybka pod delikatną pierzynką w towarzystwie pieczonych ziemniaków oraz swojej ulubionej surówki😀 Danie jest pyszne oraz aromatyczne, a połączenie ziół oraz czosnku sprawia jakbyśmy danie jedli w restauracji. Smacznego!!!

https://youtu.be/MPuRxmPv3Rg

Przepis:

Pieczone ziemniaki

1 kg ziemniaków
Dip z przyprawami (1 łyżeczka soli, pół łyżeczki pieprzu, 1 łyżeczka słodkiej papryki, 1 łyżeczka ziół prowansalskich, 2 łyżki masła, 2 łyżki oleju) wszystko to łączymy ze sobą i mieszamy razem z ziemniakami. 
Dużą blachę do pieczenia smarujemy tłuszczem i wykładamy przyprawione ziemniaki. Pieczemy ok 40 minut w temp 210 C. Ziemniaki są ładnie zarumienione i delikatnie z wierzchu chrupiące:)

Sos

20g masła 
1,5 łyżki mąki
ok 350 ml mleka
sól, pieprz, 2 ząbki czosnku, zioła prowansalskie

W rondelku roztapiamy masło, dodajemy mąkę oraz mleko, gdy sos zgęstnieje dodajemy do smaku przyprawy oraz czosnek.

Ryba

4 filety rybne
pół cebuli
1 pomidor

Ryby przyprawiłam przyprawą do ryb oraz pieprzem cytrynowym, wyłożyłam je na małej blaszce do pieczenia posypałam cebulą oraz pokrojoną w ćwiartki cebulą. Całość polałam sosem i włożyłam do piekarnika na ok 40 min w 220C.








Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Murzynek

Pączki domowe, mięciutkie i pyszne!

Karkówka w ciemnym i aromatycznym sosie własnym