Drożdżówki z budyniem i nutella:)



Przepis na pyszne drożdżówki z budyniem i nutella💓💓

Zaczyn drożdżowy:
Pół szklanki ciepłego mleka
50 g świeżych drożdży
1 łyżka mąki
1 łyżka cukru
Całość mieszamy i odstawiamy do wyrośnięcia na 15 minut

Ciasto
2 jajka
pół szklanki cukru
pół szklanki letniego mleka
100 g rozpuszczonego i przestudzonego masła
wyrośnięty zaczyn
ok 600 g mąki pszennej

Ciasto wyrabiamy a w razie konieczności podsypujemy mąką, tak by ciasto odrywało nam się od rąk.
Wyrobione ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia

Z gotowego ciasta formujemy małe kulki, wszystkie niech będą jednakowej wielkości. Gotowe kulki przekładamy na blaszkę do pieczenia wyłożonym papierem. Na środku każdej kulki, robimy małe wgłębienia (robię to za pomocą szklanki), by włożyć tam nadzienie. Na moje drożdżówki położyłam gęsty budyń a wokół posypałam owocami (truskawki i jeżyny) a na część drożdżówek położyłam nutellę. Wszystkie drożdżówki posmarowałam rozkłóconym jajkiem a na wierzch posypałam kruszonką. 
Drożdżówki piekłam w 180C ok 15-20 minut. W środku są puszyste i mięciutkie. Naprawdę polecam, smacznego!!😀💓

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Murzynek

Pączki domowe, mięciutkie i pyszne!

Ciasto bez pieczenia Milky Way :)