Mięciutkie pierniczki z powidłami śliwkowymi

 


Przepis na pyszne i mięciutkie pierniczki z powidłami😍

Składniki: ( szklanka o pojemności 250 ml)
1/2 szklanki miodu (najlepiej płynnego)
1/2 szklanki cukru
90 g masła
1/4 szklanki powideł śliwkowych
2 łyżki śmietany 18%
1 jajko
4 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki przyprawy korzennej - do pierników
2 łyżeczki kakao
1/2 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia


Do rondelka dać miód, cukier, masło, powidła śliwkowe oraz śmietanę. Całość podgrzewać na małym ogniu do momentu rozpuszczenia się i połączenia wszystkich składników. Następnie zdjąć z ognia i przestudzić.

Do miski wsypać mąkę, jajko, przyprawę do pierników, kakao, sodę oraz proszek do pieczenia. Składniki ze sobą wymieszać, następnie wlać przestudzoną polewę (może być lekko ciepła) i wyrobić ciasto. W razie konieczności gdy ciasto będzie się kleić do rąk, można podsypać mąką. 

Ciasto rozwałkować na ok 5 mm grubości, podsypując mąką. Z cienkiego placka wykrawać za pomocą foremek pierniki. 

Ja zrobiłam dwa rodzaje pierników. 1 partię pierników wyłożyłam od razu na blachę do pieczenia i piekłam w 180C bez termoobiegu, góra-dół przez 8 minut. 
A druga partię pierników nadziewałam powidłami. Ciasto również rozwałkowałam ale blat ciasta zrobiłam nieco grubszy i wykroiłam kolejne pierniki. Na każdego piernika dałam po 1 łyżeczce powideł śliwkowych, brzegi posmarowałam wodą a na wierz położyłam drugiego piernika. Brzegi skleiłam, starając się nie dociskać środka piernika, żeby nadzienie nie wyleciało. Partię pierników z powidłami piekłam również w 180C ale o 1,5 minuty dłużej. Można nawet przeciągnąć pieczenie do dwóch minut dłużej. Po upieczeniu pierniczki od razu są miękkie i takie też zostaną. Pierniczki przechowując w zamkniętym pojemniku poleżą ok 1 miesiąca i nadal będą miękkie😊



Nie można przegapić czasu pieczenia pierników.
Piekąc partię pierników bez nadzienia, uważajcie na czas ich pieczenia, jeśli przegapicie moment wyjęcia pierniczki mogą wyjść twarde i suche.

Pierniczki bez nadzienia polukrowałam lukrem : 1 szklankę cukru pudru zmieszać z 5 łyżkami soku z cytryny lub wody. Lukier powinien wyjść gęsty.
Pierniczki z nadzieniem oblałam czekoladą:  całą tabliczkę mlecznej czekolady rozpuścić w kąpieli wodnej dodając 2 łyżki oleju.
Pierniczki przystroiłam ozdobami.

Smacznego!💓💓

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Murzynek

Pączki domowe, mięciutkie i pyszne!

Ciasto bez pieczenia Milky Way :)